Saturday, May 4, 2013

Countdown PRU13

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamu'alaikum and good day olls.

Our ELECTION DAY is coming in less than 24 hours, korang! Bahang semakin terasa. Pelik kenapala over nervous kali ni mengalahkan calon nak bertanding pula rasanya..? Hehe. Excited pun ye sebab berpeluang mengundi bersama-sama family tahun ni. Mana taknya every five years katakan. Therefore, peluang yang ada mestila dimanfaatkan sebaik mungkin. *Well too bad my Mr. nampaknya tak berpeluang mengundi this time atas sebab-sebab yang sememangnya tak dapat dielakkan. Adat bekerja di perantauan in the middle of a desert pula tu... Tak dapekla den nak nolong!*

Saya bukan individu yang minat bidang politik tapi saya sedar akan kewajiban untuk memilih pemimpin di kalangan kita. Ye la sudahla tak mahu jadi pemimpin, bila jadi rakyat biasa yang layak dan disuruh keluar mengundipun malas juga? Apakah?! AHAH. Honestly untuk membuat perhitungan dalam memilih pemimpin yang terbaik buat agama dan tanah air tercinta ni bukanla satu perkara mudah bagi orang seperti saya yang selama ni tak berapa nak care.. huh. Lebih-lebih lagi dengan situasi 'perang' siber yang sangat kritikal nowadays. Semakin confuse dibuatnya since terlalu banyak maklumat diperolehi yang saya sendiripun tak pasti kesahihannya. Nak pilih "Sayangi Selangor" ke atau "Selangorku"? "Ini Kalilah" atau "Lain Kalilah"?? Everything seems so convincing. Memandangkan hatipun dah semakin tetap, so saya ambil keputusan tak mahu tengok or dengar apa-apa lagi selepas ni bagi mengelakkan sebarang pertukaran di saat-saat akhir. Cukup-cukupla buat saya. Daripada sibuk dengar apa kata manusia, lebih baik minta terus 'pendapat' Allah SWT yang Maha Mengetahui melalui solat hajat dan istikharah. Senang cerita yang mana hati lebih berat, yang tu akan saya pangkah nanti. Anyway, semoga kita semua diberikan petunjuk dan bimbingan daripadaNya dalam membuat pilihan yang tepat esok. In Shaa Allah. Semoga segala urusan berkaitan PRU13 ni akan berjalan dengan lancar dan selamat. Jangan lupa bawa kad pengenalan. *Urusan juga akan menjadi lebih mudah jika korang semak terlebih dulu nombor "Saluran" dan "Siri" masing-masing melalui laman web rasmi SPR* Well it's going to be a long day tomorrow bersama jari yang bakal tercalit that so-called dakwat kekal... Love Malaysia. Allah bless :)

the expatriate's wife natashanordin.blogspot.com
Going back to my hometown this evening... weee. HAPPY VOTING.
Sesiapa yang tak mengundi jangan over, please! Heheh

election day malaysia pru13
I don't own a copyright for this picture. Credit to sembangpakzad.blogspot.com

the expatriate's wife natashanordin.blogspot.com
Today's lunch: Masak lemak lada hitam labu with enoki + ayam goreng berempah + sambal belacan. Masak ciput untuk portion sorang... huhu. Nak mengada hashtag sini bole? #food#foodgasm#foodporn#nofilter :P *Bukan main lagi eh revolusi perkataan nowadays?! LOL* Some may not like pumpkin but it's my favorite. Anyway, labu juga adalah antara buah kegemaran baginda al-habeeb Muhammad SAW ;)

4 comments:

natasha said...

hi awak di sana!nama kita sama lah..dah follow blog awak..hope u'll do the same thing..;)
http://queencasablanca.blogspot.com

Danika Podhola said...

HI nice post :)!!...following you now, follow me back :)

New post on my blog ---> urbanfashionstylee.blogspot.com

Nikita Kimistri said...

Hi all,

Sorry kinda busy lately. Yes, absolutely would love to follow each other. Will check out your blog soon ;)

Nikita Kimistri said...

No prob, Emma. Thanks for following back! :)